티스토리 뷰


 
Long as I remember
The rain been coming down.
Clouds of mystery pouring
Confusion on the ground.

 내가 기억하는 한 
비는 계속 내렸어요
신비한 구름이 혼돈을
대지에 쏫아 부으며

Good men through the ages,

Trying to find the sun
And I wonder, Still I wonder,
Who"ll stop the rain.

선한 사람들이 여러 시대를 걸쳐

태양을 찾으려고 했지요
 그리고 나는 궁금해요, 아직도 궁금하죠
누가 이 비를 그치게 할지.

I went down Virginia,

Seeking shelter from the storm.
Caught up in the fable,
I watched the tower grow.

나는 우화에 사로잡혀서

버지니아로 갔어요
 폭풍을 피할 피난처를 찾기 위해서죠
나는 탑이 높아지는 것을 바라보았어요

Five year plans and new deals,

Wrapped in golden chains.
And I wonder, Still I wonder
Who'll stop the rain.

황금사슬로 포장된

5개년 계획과 새로운 정책들
그리고 나는 궁금해요, 여전히 궁금하죠
 누가 이 비를 그치게 할 것인지

Heard the singers playing,

How we cheered for more.
The crowd had rushed together,
Trying to keep warm.

가수들이 노래하는 것을 들었어요
 우린 얼마나 환호하며 재청을 했는지
 사람들이 몰려들었어요
  열기를 유지하려고 노력하면서

Still the rain kept pouring,

Falling on my ears
And I wonder, Still I wonder
Who'll stop the rain.

하지만 비는 여전히 내리고 있어요

내 귓전을 때리고 있지요
그리고 나는 궁금해요, 여전히 궁금하죠
 누가 이 비를 그치게 할 것인지.



'Pop Song' 카테고리의 다른 글

Always On My Mind - Chris De Burgh  (0) 2012.08.15
Highway Star - Deep Purple  (0) 2012.08.14
The Killers - Runaways  (0) 2012.08.12
The Sound Of Silence - Simon and Garfunkel  (0) 2012.08.09