티스토리 뷰

 

There is a house in New Orliens
They call the Rising Sun
And it's been the ruin of many a poor boy and go
I know I'm one

뉴올리안즈에는 집이 하나있지요

사람들이 해뜨는 집이라고 부르는
거기에는 한 가련한 소년이 파멸의 길을 가고 있었어요
난 알아요 내가 그였으니까

My mother was a tailor She sewed my new blue jeans

My father was a gambling man Down in New Orleans

나의 어머니는 재봉사였어요 내 새 청바지를 만들어 주셨죠

나의 아버지는 뉴 올리언즈 시내의 도박사였어요

Now the only thing a gambler needs
Is a suitcase and a trunk
And the only time he'll be satisfied
Is when he's all a drunk

도박사에게 필요한 것은

오직 돈가방과 트렁크
그리고 술에 만취되있을 때만
만족스런 시간이죠

Oh, mother, tell your children
Not to do what I have done
spend your lives in sin and misery
In the house of Rising sun

오, 어머니, 당신의 아들에게 말해주세요

내가 걸어온 길 처럼
그들이 죄와 비참함 속에서 인생을 허비하지 않도록
해뜨는 집에서.

Well I've got one foot on the platform
The other foot on  the train
I'm going back to New Orleans To wear that ball and chain

지금 나는 한발은 플랫포옴

또 한 발은 열차위에 올려놓았지요
나는 뉴 올리안즈로 돌아가고 있어요 속죄를 위하여

Well there is a house in New Orleans
They call the Rising Sun
And it's been the ruin of many a poor boy
And God, I know I'm one

뉴올리안즈에는 집이 하나 있지요
사람들이 해뜨는 집이라고 부르는
거기에는 한 가련한 소년이 파멸의 길을 가고 있었어요
난 알아요 내가 그였으니까




'Pop Song' 카테고리의 다른 글

Baby Baby - Amy Grant  (0) 2012.05.19
Walk On By - Britney Spears  (0) 2012.05.18
Imagine - John Lennon  (0) 2012.05.14
Turn Turn Turn - The Byrds  (0) 2012.05.13