티스토리 뷰

Pop Song

Have A Nice Day - Bon Jovi

inamen 2011. 8. 23. 21:27






Why you wanna tell me how to live my life?
Who are you to tell me if it's black or white?
Momma, can you help me try to understand
Is innocence the difference 'tween a boy and a man?
My daddy lived to die, that's just the price that he paid
Sacrificed his life just slaving away

니가 먼데 내삶에 이래라 저래라냐?
니가 먼데 흑이냐 백이냐 말하냐?
엄마, 이해좀하게 도와줘
순수함이 꼬마와 남자의 차이점이냐?
우리 아빠는 거짓된 삶을 살았고, 
그의 인생을 노예처럼 살아온 값을 치룬거지

Oh, if there's one thing I hang onto that gets me thru the night
I ain't gonna do what I don't want to; I'm gonna live my life
Shining like a diamond, rolling with the dice
Standing on the ledge, I show the wind how to fly
When the world gets in my face, I say
Have a nice day. Have a nice day

오, 만일 내가 갖고싶은게 한가지가 있다면 밤새서라도 갖겠어 
내가 하기싫은 일은 안할거야. 나는 내 삶을 살거야
다이아몬드처럼 빛나고, 주사위처럼 구르면서
세상끝에 선다면, 내가 어떻게 하늘을 나는지 보여줄께
세상이 내 낮짝에 들이대면, 나는 말해.
좋은 하루되라 좋은 하루되라

Take a look around you; nothing's what it seems
We're living in the broken home of hopes and dreams
Let me be the first to shake a helping hand
Anybody brave enough to take a stand
I've knocked on every door on every dead-end street
Looking for forgiveness and what's left to believe

니 주변을 둘러봐, 보이는건 아무것도 없어
우린 꿂과 희망이 부서져버린 집에 살고있으니까
도움이 필요할때 처음으로 나를 찾아
용감한 누군가 서있을지라도
나는 모든 막다른길의 문을 두드렸지
용서와 믿을 수 있는 남겨진 무언가를 위해 찾는 중이지

Oh, if there's one thing I hang onto that gets me thru the night
I ain't gonna do what I don't' want to; I'm gonna live my life
Shining like a diamond, rolling with the dice
Standing on the ledge, I show the wind how to fly
When the world gets in my face, I say
Have a nice day.  Have a nice day 

오, 만일 내가 갖고싶은게 한가지가 있다면 밤새서라도 갖겠어 
내가 하기싫은 일은 안할거야. 나는 내 삶을 살거야
다이아몬드처럼 빛나고, 주사위처럼 구르면서
세상끝에 선다면, 내가 어떻게 하늘을 나는지 보여줄께
세상이 내 낮짝에 들이대면, 나는 말해.
좋은 하루되라 좋은 하루되라
 





'Pop Song' 카테고리의 다른 글

Shall We Dance - Sway  (0) 2011.08.25
The End Of A Rainbow - Earl Grant  (0) 2011.08.24
I Started A Joke - Bee Gees  (0) 2011.08.21
Angel of The Morning - Juice Newton  (0) 2011.08.20