티스토리 뷰

Pop Song

Both Sides Now - Judy Collins

inamen 2011. 7. 26. 18:01






Bows and flows of angel hair 
And ice cream castles in the air 
And feather canyons everywhere, 
I've looked at cloud that way. 

활모양으로 출렁거리는 천사의 머리칼, 
허공에 떠 있는 아이스크림 성, 
그리고 깃털처럼 여기 저기 펼쳐있는 계곡들 
내가 본 구름은 이런 모양이었어요. 

But now they only block the sun, 
They rain and snow on everyone. 
So many things I would have done 
But clouds got in my way. 

하지만 그 구름은 이제 태양을 가리고 
모든 사람들에게 비와 눈을 내려 주네요. 
해야 할 일이 많이 있었지만 
구름 때문에 아무 일도 하지 못했어요. 

I've looked at clouds From both sides now, 
From up and down, And still somehow 
Its cloud's illusions I recall. 
I really don't know clouds at all. 

난 구름의 양면을 모두 보았어요 
해가 비치는 위쪽과 그렇지 않은 아래쪽을요
그런데 왠일인지 아직까지도
기억나는 것은 구름에 대한 환상이지요.
난 정말 아직도 구름을 이해하지 못하겠어요. 

Moons and Junes and ferris wheels, 
The dizzy dancing way you feel 
When every fairy tale comes real 
I've looked at love that way. 

달과 젊음의 달 6월. 회전식 페리호의 바퀴가 어지럽게 춤추는 느낌 
내가 바라 본 사랑은 그런 느낌이었어요 .
요정들의 이야기가 현실로 이루어지듯
내가 바라본 사랑은 그런 기분이었어요.

But now it's just another show. 
You leave 'em laughing when you go 
And if you care, don't let them know, 
Don't give yourself away. 

하지만 이제 사랑은 그저 또 하나의 쇼일 뿐
당신은 사람들을 즐겁게 해주고 떠나가지요. 
그런데 행여 신경이 쓰인다면 그들이 알지 못하게 하세요 .
당신 자신의 모습을 밝히지 말아요.

I've looked at love from both sides now, 
From win and lose, And still somehow 
It's love's illusions I recall. 
I really don't know love at all. 

난 이제 얻었다가도 다시 잃어버리는 
사랑의 양면을 모두 보았어요 
그런데 왠일인지 아직까지도
기억나는 것은 사랑에 대한 환상이지요.
난 정말 아직도 사랑을 이해하지 못하겠어요 

Tears and fears and feeling proud 
To say "I love you" right out loud, 
Dreams and schemes And circus crowds, 
I've looked at life that way. 

소리 높여 "당신을 사랑해"라고 외칠 때면 
눈물과 두려움 그리고 자부심마저 느껴요.
꿈과 공상, 그리고 서커스에 모인 사람들... 
내가 바라본 인생은 바로 이런 모습이었죠 

But now old friends are acting strange, 
They shake their heads, 
They say I've changed. 
Something's lost 
But something's gained In living every day. 

그런데 이제 옛 친구들이 전에 없던 행동들을 하고 있어요. 
그들은 고개를 절래절래 흔들며
날 보고 변했다고 하네요.
하지만 매일매일 살아가다 보면 뭔가를 잃는 게 있으면 
또 뭔가는 얻는 게 있는 법이잖아요. 

I've looked at life from both sides now, 
From give and take, and still somehow 
It's life's illusions I recall. 
I really don't know life at all. 

난 무엇이든 주고 받는 그런 인생의 양면을 보아 왔어요 
그런데 왠일인지 아직까지도 
기억나는 것은 삶의 대한 환상이지요. 
난 정말 아직도 인생이란게 뭔지 확실히 모르겠어요. 





'Pop Song' 카테고리의 다른 글

25 Minutes - Michael Learns To Rock  (0) 2011.07.28
Two Different Directions - John Denver  (0) 2011.07.27
Lucifer's Friend - My Love  (0) 2011.07.26
No Matter What - Boyzone  (0) 2011.07.25