티스토리 뷰

Pop Song

Sing Me Back Home - Merle Haggard

inamen 2013. 1. 18. 19:06


The warden led a prisoner down the hallway to his doom
I stood up to say good-bye like all the rest 
And I heard him tell the warden just before he reached my cell
'Let my guitar playing friend do my request.' (Let him...)

교도관이 감옥의 복도를 지나 한죄수를  형장으로 데려 갔지요
나는 남은 모든 죄수들처럼 마지막 작별 인사를 하려고 일어섰지요
그 죄수가 내 방에 도착하기 전에 교도관에게 하는말을 들었어요
그 죄수가 기타 치는 친구가 내청을 들어주게 

Sing me back home with a song I used to hear
Make my old memories come alive
Take me away and turn back the years
Sing Me Back Home before I die

내가 늘 듣던 노래를 불러 나를 고향집에 데려가게 해줘요
내 옛 추억들이 되살아 나게 해줘요
나를 데려가 그 시절로 되돌아 가게 해줘요
내가 죽기 전에 노래불러 나를 고향에 데려다 줘요

I recall last Sunday morning a choir from 'cross the street
Came to sing a few old gospel songs
And I heard him tell the singers 
'There's a song my mama sang.
Can I hear once before we move along?'

지난 일요일 아침이 생각 나네요 시내 큰거리에서온 성가대가
옛날 성가 몇곡을 불러주려고 방문했었는데
그 때 그 죄수가 성가대원들에게 말하는 걸 들었어요
'우리 어머니가 부르셨던 노래가 있어요 
가시기 전에 그 노래 한번 들을 수 있게 해주오'

Sing me back home, the song my mama sang
Make my old memories come alive
Take me away and turn back the years
Sing Me Back Home before I die
Sing Me Back Home before I die

노래 불러 나를 고향집에 데려다 주오, 어머니가 부르셨던 노래로 
내 옛 추억들이 되살아 나게 해줘요
나를 그 시절로 되돌아 가게 해줘요
내가 죽기전에 노래불러 나를 고향에 데려다 줘요
내가 죽기전에 노래불러 나를 고향에 데려다 줘요




'Pop Song' 카테고리의 다른 글

Seattle - Perry Como  (0) 2013.01.23
What Colour Is The Wind - Charlie Landsborough  (0) 2013.01.20
Say You Love Me - Fleetwood Mac  (0) 2013.01.17
Summer Snow - Sissel  (0) 2013.01.16